Läser i en artikel att vi använder mer och mer rengöringsmedel. Man tar även upp det faktum att 2/3 av alla rengöringsmedel är hälsofarliga och 56st direkt miljöfarliga.
Men är det inte fantastiskt? Inte nog med att det tillåts i butikerna utan att vi konsumenter tar vårat ansvar och läser på lite innan vi går och köper saker som skadar både oss och miljön. Är det inte så? Tydligen inte. För mig gör det egentligen ingenting om folk väljer att köpa saker som påverkar dem negativt.. mat fullproppad med tillsatser och transfetter, mineraloljebaserade krämer och lotions, parfymer med ftalater eller en limpa cigaretter. De kan stoppa i sig vad som hellst så länge det inte skadar någon annan, men sanningen är den att det påverkar oss andra negativt också. Och då är det inte längre okej för mig. För oundvikligen påverkas ju även jag av att regnskogen huggs ner och vattnet blir försurat.

Det är dags att sluta blunda nu!
image64

Liknande inlägg

4 kommentarer

Kicki eller Pether

16 May 2008 16:04

Vad använder du istället för rengöringsmedel? bara vatten? Jag tycker oljan är jätte bra att ta bort sminket med, kanon.. tyvärr så är det något Agnes reagerar på i den, för hon blir alldeles prickig. Men bra för mig =)

syster-yster

16 May 2008 23:53

hederlig såpa fungerar på det mesta :]

TuffLoysan

18 May 2008 22:38

Hämtade oljorna hos Sara idag, och lämnade 100kr där. Så du vet =) Ska börja använda dom imorron =)

Lotta

28 May 2008 21:26

Hela familjen har gått med i Naturskyddsföreningen. Hoppas att vi kan lära oss mer.
Har du tips på en solkräm som är ok att använda?

Kommentera

Publiceras ej