Jag hade egentligen inte för avsikt att skriva något idag men efter att de på nyheterna tagit upp att zinkoxidet i solskydd förgiftar miljön så känner jag för att tömma ur mig lite ändå.
En del av mig tycker naturligtvis att det är bra när man lyfter fram sån här fakta samtidigt som jag blir lite arg. Arg för att man inte förrän nu väljer att ta upp det, det var ju inte förra veckan man tillsatte det direkt, arg för att jag vet att de flesta som läser artikeln eller hör detta på nyheterna förmodligen, kanske på grund av ointresse eller lathet, redan förträngt den informationen (det är ju lättast så), arg på alla dessa människor som KAN va ointresserade av det här som är så viktigt, arg på tanten på tv som faktiskt erkänner att hon inte ÄR intresserad av vad som händer med miljön och framförallt är jag arg på grund av det faktum att man GLÖMMER att nämna alla andra farliga ämnen som faktiskt finns, inte bara i solskydd utan i de flesta andra krämer, shampon, deodoranter, perfymer, lotions, salvor, oljor, tandkrämer, geléer, mousser, vaxer och vad vi nu använder för något, och vad det gör i våra kroppar. Sist av allt glömmer man lyfta fram ett alternativ till detta, för om inte Agda 64 eller Lena 43 vet vad man kan köpa istället så går de ju ändå och köper samma flaska som i fjol.
Sånna här gånger önskar jag att det var jag som satt där på nyheterna och skrev en text som kunde nå ut till miljoner människor, jag vill bara ta en stor megafon och skrika ut över hela världen att "såhär ligger det till... kom igen nu gör vi nått åt det här" Men jag får börja här och hoppas du hjälper mig att sprida budskapet vidare.
image72
Passar samtidigt på att tipsa om Dermanords solskydd som är både bra, dryga & prisvärda.

Liknande inlägg

3 kommentarer

Eric Friman

29 May 2008 10:54

hehe ja får ta att köpa dig en mikrofon eller megafon. Ja hon såg lite lost ut hon tanten på tv. Nä nu var det jobbigt att kommentera via sms på toaletten. Lycka till på jobbet. Puss puss

Lotta

29 May 2008 20:32

Personen som surade sig igår på mitt inlägg hävdar idag att jag överbeskyddar mina barn.... Ja, vad ska man säga...

Isabelle

30 May 2008 10:22

Oj, hejade du? Jag ser inget. Du måste SKRIKA mitt namn :P
ja, kom och hälsa på!!!! Vi kan basta o bada =)
kram

Kommentera

Publiceras ej