Ibland skäms jag verkligen över att vara människa.. som nyss när jag läste om ett gäng forskare i Österrike som grävde ner 29 grisar i snön för att se hur lång tid det tog för dem att kvävas eller frysa ihjäl. Varför? Jo, för att dem ansåg att man på så vis kunde utveckla nya metoder som kan rädda liv vid laviner. Och hur i hela världen ska det kunna hjälpa lavinoffer undrar jag? Människor och grisar har helt olika förutsättningar. Idioter. Tio
grisar hann dö innan experimentet avbröts efter protester från djurrättsaktivister.
Tilläggas ska att myndigheterna godkänt experimentet, att forskarna skyddades
av polis mot demonstranterna & att de ursäktade hela händelsen med att
grisarna blivit neddrogade först, ja men GUD vad bra go for it!

Kan inte annat än att hålla med det Österrikiska djurskyddsförbundet som föreslog att forskarna skulle: "gräva ner sig själva i snön och låta kollegorna studera resultatet".

Liknande inlägg

8 kommentarer

syster-yster

14 Jan 2010 23:39

kan det vara därifrån namnet "svininfluensan" kommer? bara en tanke.. ne fyy huun, stryk ska dom ha! kanske ska skicka marilyn manson på dom. det borde göra susen :P

Kicki

15 Jan 2010 08:59

Vidrigt! man tror fan inte det är sant!!!!!!!!!!!!

Kicki

15 Jan 2010 09:06

Jag har en liten fråga.. det är om du skulle vilja gästblogga i min blogg nångång framöver?? Om du läser mitt senaste inlägg så kanske du förstår?? ;)

Snälla söta rara..... för BARNENS skull ;D

(smörar allt jag kan)

Annica

15 Jan 2010 17:53

Usch....Tänk att d finns så vidriga människor!!!??Men du är fin iallafall...=)

Kram

A

15 Jan 2010 22:46

SJUKT. Tack för din fina kommentar! Jag såg att Kicki ville du skulle gästblogga, go for it! Händer i helgen då?



Ja det är verkligen skrämmande vilka ämnen det finns i saker och ting. Har som jag skrev aldrig varit så insatt förr, men glad att jag fick upp ögonen. Kanske man får leva några extra år! Kram

Anonym

16 Jan 2010 10:58

Men vad bra. De skulle alltså ta reda på hur DROGADE lavinoffer skulle kunna överleva bättre.

Det är säkert lättare att gräva sig upp med lite kokain i näsan.

Sophie

16 Jan 2010 19:28

Sjukt! Fint att du tar upp sånt här vännen. Nu blir jag förbannad.



Saknar er med, men nu är det ju snart Torsdag. Kom på att ni får jätte gärna komma vi 18.30. Ingen av er jobbar ju ;)

mukis

16 Jan 2010 20:21

Blev det någon skidåkning idag? Tänkte mest på kylan? Jag ska bara ta det lugnt med familjen, inget inplanerat. Prövade att göra hemmagjort läppcerat idag! Hoppas du och kille har en mysig helg, kram

Kommentera

Publiceras ej