Vilken toppenhelg vi fick i Göteborg. Strålande sol, trevliga människor och inte att förglömma.. en GRYM konsert. I fredagskväll när vi kom fram till vår mysiga stuga vankades det öl och kortspel innan vi bäddade ner oss för att samla krafter inför lördagen. Skönhetssömnen blev dock störd redan vid 7-tiden på morgonen när ungen i stugan brevid tyckte att det vore passande att spela fotboll utanför vårat fönster, vilket han dessutom var millimeter från att skjuta sönder.. "oj då, det där kunde ha blivit dyrt" tyckte pappan, ja, tänk för all del inte på "bollspel förbjudet"-skylten eller på dom som ligger och försöker sova där inne! Å andra sidan kom vi upp i tid och kunde njuta av det sjukt fina vädret.


Sen blev det så äntligen dags att bege oss mot Ullevi för att rocka loss till GREEN DAY!!
Vi hade köpt ståplatser denna gång vilket blev en helt annan grej än i Globen där vi
kunde fokusera på showen och musiken, nu var det mer röj men dessvärre såg
man inte så bra. Och benen, ryggen och den fruktansvärda huvudvärken jag
fick efteråt talade sitt tydliga språk så det blir antingen sittplats nästa
konsert eller till att komma senare för de fyra timmar med väntan och
förband gjorde sitt kan jag säga. Men det var, som väntat, en grym show
med drag från början till slut och bra blandning av låtar, bara att "novacaine"
var med gjorde halva kvällen för mig men jag hade gjort nästan vad som helst för
att få höra "viva la gloria (+little girl)" och "macy´s day parade" också. Men trots en sjukt
bra show så vet jag inte om dom någonsin kommer slå Globen, för den kvällen var magisk!



Och efter en lyckad helg var det igår dags att packa ihop våra saker och åka tillbaka till
Stockholm igen, på vägen hem passade vi på att stanna till i brahehus för att äta och
spana in borgen med dess otroligt vackra utsikt innan vi återvände till verkligheten!

Lyckad helg på alla sätt och vis. Men nu måste jag försöka få lite sömn för om några
timmar ska jag & mitt hjärta åka iväg för att tillbringa några romantiska dagar i Paris!

Liknande inlägg

1 kommentarer

Sophie

09 Jun 2010 20:00

Åh underbara bilder vännen och han underbara dagar i Paris! Vi saknar dig (L)

Kommentera

Publiceras ej