Så är vi åter hemma efter några underbara, men intensiva, dagar i Paris. Och eiffeltornet,
triumfbågen, notre dame, louvren, sacrè coeur, moulin rouge & frihetsgudinnan var bara
en del av allt vi lyckades klämma in. Det blev många mil runt staden och jag kan bara
konstatera att Paris utan tvekan måste va en av de finaste städerna som finns, vilka
otroligt vackra byggnader alltså! Och då menar jag inte som i Stockholm eller dyl
där det finns några fina hus utan VARENDA byggnad var så vacker att man blev
mållös. Som om inte det vore nog åt vi både den godaste chokladglassen och
fetaosten nånsin, drack massa gott vin, champagne & öl, njöt av baguetter med
fransk senap som va så god att smaklökarna gjorde volter i min mun (jag som inte
ens tycker om senap i vanliga fall), provade musslor och sniglar för första (och sista)
gången och åt världens godaste crepes. Att sedan staden bjöd på romantik i mängder
och fransmännen dessutom är ljusår trevligare än vad alla verkar tro var som en dröm.

Med det sagt får jag tacka mina otroligt fina svärföräldrar som betalade för kalaset samt
min kärlek för att du gör mig till den lyckligaste människan i hela världen!

Liknande inlägg