Senaste veckan har varit välbehövd, skönt att stanna på ett och samma ställe ett tag och
hinna ta igen oss lite efter allt resande. Vandrarhemmet är ett av de bästa (och dessutom
billigaste) vi bott på, speciellt nu när våra tyska room-mates åkt härifrån. Det är märkligt
hur lite respekt vissa har för andra och det känns i hela kroppen att vi inte fått en enda
natts riktig sömn sen vi kom hit. Dorms är verkligen inte min grej, fick jag bestämma
skulle vi sova i dubbelrum varenda natt som vi gjorde i början men det är på tok for
dyrt. Iallafall, i lördags lyxade vi till det med öl och rugbykväll men annars har det
varit ganska lugnt förutom idag då vi spenderade 6timmar på buss för att åka till
Alexandra. Där registrerade vi oss for säsongsjobben som drar igång om några
veckor, fick hjälp med våra IRDnummer, köpte en mobil & nytt SIMkort då vi inte
har någon mottagning här nere samt skaffade oss Nya Zeeländska bankkonton. En
mycket produktiv dag me andra ord. Imorrn åker vi vidare mot Palmerston där vår nya
WWOOF-familj bor och jag håller alla tummar jag har för att vi ska komma att trivas där.

Liknande inlägg

4 kommentarer

sussie

22 Oct 2010 15:20

Låter nästan som ni ska bosätta er där.. nytt nummer och nya bankkonton o allt ;) hihi, närå men det e klart det underlättar väl en hel del att ha sånt där i det land man är i =) Rugbykväll, jäklar det lät udda, men riktigt kul =) Vad har ni för temperaturer o så?? har det skillt sej mycket beroende på var i landet ni befunnit er? massa kramar från mej till er!!

Isabelle

25 Oct 2010 12:47

Oj vad jag missat mycket, har haft fullt upp med Eva de senaste månaderna. Tänker på dig och jag ser ju att ni har det fantastiskt bra!

Kram

syster-yster

01 Nov 2010 14:47

HOHO, VAR ÄÄÄÄÄÄÄÄR DU?!?!

syster-yster

08 Nov 2010 13:22

fina bilder. fina Du! <3

Kommentera

Publiceras ej