Det snabbaste sättet att sammanfatta den senaste tiden är
att jag älskar Tasmanien. Skulle kunna stanna här hur länge
som helst om det inte vore för att vi bara får vara här i 3 månader.

I 2.5 vecka har vi åkt runt nu. Vi har besökt 10 nationalparker, bestigit berg, beundrat
vattenfall & solnedgångar, spenderat 2 dagar på underbara Maria Island där kängurus,
wallabys och wombats skuttar omkring fritt bara meter ifrån en, blivit hänförda av de
vackraste gryningar, fått en guidad tur 130m under jorden genom den mest otroliga
grotta jag besökt, stått på 700meter höga klippavsatser och känt på riktig svindel,
vandrat på några av världens vackraste stränder och gått fler tracks än jag gjort
sammanlagt i hela mitt liv, och vad vi sett är så mycket bättre än jag någonsin
kunnat föreställa mig. Så efter 6 månader i Nya Zeeland, ovärderliga dagar på
vår egen paradisö i Fiji, och nu Tasmanien så måste jag fråga mig själv hur
mycket vackert man får lov att uppleva under sin livstid egentligen? För
jag vet inte hur något ska kunna toppa allt det som vi är med om nu.


Ja, jag tror faktiskt att det här kan vara den vackraste platsen på hela jorden!





Folk tjatar om att vi ska komma hem, och samtidigt som en del av mig inte vill något
annat så frågar jag mig hur det ens är möjligt ATT längta hem när man har det
såhär bra? För vi är väl medvetna om hur bra vi har det. Vi gör vad vi vill,
hur vi vill, när vi vill och vart vi vill... vi låter dagsformen avgöra om vi
vill klättra ett berg, vandra fem mil eller läsa en bok på en öde strand.


Spontaniteten är vår kompass och vore det möjligt skulle jag låta den styra hela livet.

Liknande inlägg

5 kommentarer

sara

11 Apr 2011 23:59

fyyy faaan vilka schyssta bilder! måste jag visa för päronen. klart du ska göra det du vill angelica och inte låta andras tjat påverka dina val, MEN DET FINNS FAKTISKT VISSA SOM SAKNAR DIG! <3

syster-yster

12 Apr 2011 09:41

F R E E D O M!!!!!!! :D ser ljuvligt ut, förutom bilden på den äckliga bläckfisken, huuh! njuta av livet kan man göra här med men förstår att det är roligt att utforska världen. vi ska förövrigt utforska London mer noggrannt när du kommer hem igen ;] puss ♥

Angelica

13 Apr 2011 06:18

och jag saknar dig!!! halsa paronen sa mkt fran mig, saknar mina extraforaldrar ocksa ska du veta :)



London klingar inte helt fel vill jag lova. aka dubbeldackare och hanga pa Harrods chokladavdelning.. mmmmm! gar pa avgiftning for tillfallet, och det var ingen hojdare att redan dag 1 inse hur beroende jag var och bryta ihop utanfor affarn for att jag inte fick kopa nan choklad. fy for sant. saknar dina mail.. vill veta hur du har det!



Alskar er bagge MASSOR!!

syster-yster

13 Apr 2011 11:22

men bryta ihop? stackars! själv har jag oxå planer på avgiftning då även jag har ett massivt chokladberoende. min lösning på de är för tillfället green choice jordnötssmör på gröna äpplen samt jordgubbar i laktosfri grädde. m-Mmmmmmmmm! :P förlåt att ja inte mailat, ska ta tag i det så fort jag hämtat andan från renoveringen.



love

Hanna :)

14 Apr 2011 23:44

GUD Angelica, var du ser ut att ha det bra! Är in och läser din blogg lite titt som tätt, och blir helt tagen av alla fina bilder, och hur fantastiskt ni verkar ha det!

KRAM hanna

Kommentera

Publiceras ej