Ibland ska man ju ha lite tur också.. jag fick en ny contractor förra veckan och jobbar nu
för focus labour solutions, det ska tydligen vara en av dom bästa i hela Blenheim och jag
kan inte annat än hålla med. Ägarna, Craig som är kiwi och Barbra från Danmark, är hur
schyssta som helst och ger oss 2 betalda raster varje dag samt en halvtimmas lunch (till
skillnad från alla andra som knappt tillåter en rast) plus att dom betalar 14,30 dollar i h
fast dom egentligen bara behöver ge oss 12,75. Ska aldrig mer jobba för Indier eller
Tjecker som bara försöker blåsa en hela tiden och behandlar en som boskap. För
tillfället är det fruit thinning som gäller och redan andra dan la Craig märke till
att jag jobbar både snabbt och bra (vill inte skryta men jag är faktiskt jävligt
bra på det) och jag ansvarar därför tillsammans med Maria, som är Dansk/Tysk,
för att thinna all frukt på andra sidan av träden samt kolla att dom andra gjort sitt
jobb riktigt. När vi gör vanlig thinning hinner jag en hel rad själv på samma tid som
en grupp på 4-5 personer gör en rad tillsammans så det är kul, både att känna att man
gör ett bra jobb samt att man får uppskattning för det. Lyckades även ordna jobb åt Robin
där så nu jobbar vi tillsammans igen vilket är skönt då vi inte kan få tag på varandra när
vi jobbar på olika ställen och man ibland är borta 13 timmar, då går man hemma och är
orolig att något har hänt vill jag lova! Och Craig gillar även honom varför vi var 2 av
dom fem utvalda (bland över 30st) som blev erbjudna jobb i helgen, det gillar vi.

Och det är väl i princip vad livet kommer att handla om de närmsta veckorna. För det enda
vi gör förutom att jobba är att läsa. Har hunnit med "Revolutionary road", "Vägen" och
"Gökboet" denna vecka, varav den sista var riktigt bra, och nu väntar jag på att
Robin ska läsa ut Stephen Kings "Misery" så jag kan ta mig an den också.

Och detta borde väl ta hem priset som årets hittills tråkigaste inlägg!

Liknande inlägg

5 kommentarer

syster-yster

17 Jan 2011 01:35

å inget mail i inkorgen idag heller :( saknar dig, saknar att höra din röst å att få updates på mail! kul att d går bra för dig, blir inte ett dugg förvånad över hur bra du jobbar. rätt säker på att de ligger i släkten :D kärlek i massor <3

Anonym

18 Jan 2011 13:27

Vet av erfarenhet, att man blir orolig om man inte hör från dom man tycker om. Kram // Pappa

Gustav

18 Jan 2011 22:43

låter inte så ointressant om man sätter i förhållande till härhemma...

frukt e nyttigt:)

sussie

24 Jan 2011 19:08

Härligt kompis!!! Det hörs riktigt bra det där jobbet!!och duktiga är ni.. =) o danskar, trevligt med lite "grannar" kanske?! Men nuuuu måste ni väl ändå känna en släng av hemlängtan?! hihi, näerå ;) Saknar dej som en tok alla fall! Önskar man kunde komma o hälsa på er nuuu!!! Ha det bäst, massa kramar från mej o emmy som sitter här bredvid o pekar på era bilder o säger "anjjela"

Sophie

26 Jan 2011 11:07

Vi saknar er! Jobba inte ihjäl er. Ta hand om er!

Kramar

Kommentera

Publiceras ej