Kan inte för mitt liv förstå vartifrån folk hittar motivation till att stå på samma
jobb år ut & år in. Har inte ens gått tre månader på mitt och jag håller på å gå
åt på riktigt! Spelar ingen roll att det är vacker utsikt, bra lön, sex minuters
bilväg hem, (mestadels) bra arbetskamrater och schysst mat, att jag har
friheten att göra lite som jag vill eller att varje dag ser annorlunda ut.
Det är tråkigt. Finns ingenting att se fram emot. Tog mig friheten
att unna mig sovmorgon imorse iaf så det blev "bara" 11h idag.
Är visserligen här för att jobba, men det vill sig liksom inte.

Längtar så grymt mycket till helgen! Efter att få komma bort, skratta, kunna
föra ett normalt samtal med något slags djup och mening i, smörja själen med
underbar musik, strosa runt på råa gator, titta på folk och dricka öl i mängder.


Låter som livet det där, härligt!

Liknande inlägg

2 kommentarer

Sophie

22 Nov 2011 14:38

Håller med dig så länge de är ett jobb man otrivs med och inte ger stimulans :)



Du vill du mysa med oss helgen 3-4/12? Vi tänkte glöggmysa och gå på julmarknad?



Kram! Saknar dig!

Kicki

30 Nov 2011 21:20

Tänker på dig, och är nyfiken på hur allt går <3

Kommentera

Publiceras ej