Jetlagen spökar rejält för tillfället. Piggheten tvingade mig att kliva upp kl
ett inatt vilket såklart resulterade i att vi sov åtta timmar på dan istället. Men
hann ändå med många timmar på stan, inklusive ett varv runt Hoan Kiem-sjön.
Vid lunchtid blev vi inbjudna att äta på ett av alla matstånd där lokalbefolkningen
samlas på små plastpallar med varsin skål nudlar. Jag råkar dessvärre vara kass på
att äta med pinnarna dom använder här men kvinnan bredvid fick sig iallafall ett gott
skratt åt mina misslyckade försök. Det går även förvånansvärt bra att kommunicera fast
många inte kan ett ord engelska. Vietnameserna är förvånansvärt trevliga & gästvänliga,
& överallt möts man med ett leende så man känner sig verkligen välkommen mitt i kaoset.


Men redan imorrn lämnar vi Hanoi för att uppleva Halong Bay, en av världens vackraste
platser och med på UNESCO:s världsarvslista som en av världens mest unika och
skyddsvärda naturreservat, behöver jag säga att förväntningarna är skyhöga!!

Liknande inlägg

2 kommentarer

gurra

29 Jan 2012 15:37

jahapp, har minus 2 å snö, ni har det varmare me allt från färggrannare till spännande platser..

sara

30 Jan 2012 14:23

skönt å höra att ni kommit fram!! ha det bäst å hälsa karln

Kommentera

Publiceras ej