Chiang Mai.. ja, det är hit alla turister åker för att trekka till vattenfall och rida på
elefanter i djungeln. Men hur mycket jag än skulle vilja göra det så finns det för
många etiska skäl ivägen som stoppar mig. Visst, det finns faktiskt ställen
som verkligen värnar om djuren och gör detta på ett schysst sätt men
dom tillåter inga turer. Alla vi träffar påstår sig dock hittat ställen
som är sååå bra, men känslan säger mig ändå att det mer är en ursäkt
dom använder för att slippa ha dåligt samvete efteråt.. allt jag hittills sett av
elefant-industrin i det här landet är nämligen motbjudande & djurplågeri är aldrig ok.

Men det finns ju så mycket annat att göra. Häromkvällen till exempel åkte vi iväg till
ett tempel för att meditera med munkar och det var verkligen intressant! Inte för att
tankarna nånsin slutar snurra i mitt huvud, men men.. vi har även fått massage av
fångarna på kvinnofängelset, besökt det kända cheesecake-bageriet och gått en
thailändsk matlagningskurs på den vegetariska restaurangen vi ätit på varenda dag.


Tänkte även boka in oss på en två-dagars tur upp för Thailands tredje största berg,
men insåg efter noga övervägande att när det är så våldsamt varm att man knappt
orkar gå ut för att äta utan hellre stannar på hotellet.. hur ska man då orka klättra
upp för ett berg? Så insåg att det kanske är bättre att spara dom tusenlapparna
till Alaska istället. Jo men just, har jag sagt att vi ska till ALASKA eller??????
Längtar så jag går sönder, hur länge har jag inte velat åka dit? Underbart
det ska bli att få byta hettan mot minusgrader, frisk luft och djupsnö!

Liknande inlägg

2 kommentarer

TuffLoysan

24 Mar 2012 09:41

Tycker absolut ni kan försöka dra ihop nåt i sommar, så får man se om man har möjlighet å va me :) Verkar nu som att klassåterträffen kommer jag inte kunna gå på för att det är min helg med sonen då.

syster-yster

24 Mar 2012 19:40

k a n det va så att killen breve han i brandgult inte gillar å va med på bild? haha :P kul å läsa om allt ni gör å se dina fina bilder :] puss <3

Kommentera

Publiceras ej