En tjej från Israel som vi delade rum med i El Chalten var så avundsjuk när vi skulle åka vidare till
Bariloche för här skulle det nämligen förutom schysst hiking & Argentinas bästa kött finnas choklad
i världsklass. Och jag är mer än villig att hålla med, chokladen är to die for!!! (and I should know!) Att
ens sällskap då kan kläcka ur sig "nä, det här är ingen choklad i min smak" vittnar alltså bara om att
personen i fråga inte har nån smak när det kommer till choklad. Oxfilen på El Boliche de Alberto
däremot, där köttet var så mört att, ja?, vet inte ens hur man beskriver det då jag inte ätit oxfile sen
jag var tonåring, där har han garanterat ljusår mer erfarenhet än mig att göra en expertbedömning.
     
Men till något annat. Som sagt var ju anledningen att vi kom hit mitt stundande muntliga slutprov i
Spanska 1 som skulle gå av stapeln igår. Var så nervös att jag höll på att smälla av och timmarna
bara rann iväg till det var dags att koppla upp sig på examinationssidan, bara för att då få reda på
att jag missat tiden med 1 timma! Måste ha fått en blackout för jag var 100 procent säker på att
tidsskillnaden mellan Sverige och Argentina var 3 timmar men insåg först för 5 minuter sen, 1.5
DYGN senare att jag ju egentligen vet att det är 4 timmar. Snacka om att vara stressad. Pinsamt.
Fått en ny tid nästa vecka iallafall. Istället blev det en mindre bergsbestigning på eftermiddagen,
duktigt jobbigt men helt klart värt vandringen väl uppe, förstår varför folk gillar det här stället.
I morgon ska vi se om vi kan ta oss över till Chile. Känner mig ganska klar med Argentina.

Liknande inlägg

1 kommentarer

henke

29 Mar 2014 13:46

haha, vidhåller om att det smakade lite som euroshopers choklad om jag inte minns helt fel :p men köttet vart helt klart riktigt bra!

Kommentera

Publiceras ej