Jag vet inte vad, men det är nånting med Pearl Harbour som fångat mitt intresse.
Den enda associationen jag har är dock filmen. Den var länge min favoritfilm
efter den kom och kanske hade det något att göra med min dåvarande
Josh Hartnett-crush, who knows. Hur som helst var det vad som lockade mig
till just Hawaii och det enda jag hade på att göra listan här. Och i onsdags blev det av.
     
         
     
Vi kom dit runt 10 på dan och fick därför gratis båtbiljetter till Arizona-monumentet.
Arizona är ett av 3 fartyg (om jag kommer ihåg rätt) dom aldrig lagade efter attacken
och vilken tog med sig 1200 män ner i djupet när den sjönk. I 2 dagar efter hörde
man knackningar från dom som satt fast där nere innan det blev tyst. Ser man
monumentet uppifrån ser man att det är placerat rakt ovanför mittpartiet på
fartyget och på kvällarna är det upplyst för att hedra minnet av dom som
dog. Tänkvärt och ganska surrealistiskt att befinna sig på just den platsen.
     
       
     
                  
Sen tog vi tillfälligt (trodde vi iallafall) farväl av Honolulu och satte oss på ett flyg till Kauai.
     

Liknande inlägg

1 kommentarer

Susanna Maria J

05 Oct 2014 07:41

Vad häftigt att besöka Pearl Harbor! Skulle jag också vilja göra nån dag. :)

Kommentera

Publiceras ej