En dag när vi låg i skuggan på "Atlantis Beach Club" och tittade ut över alla öar började vi
fantisera om hur härligt det skulle vara att ta sig ut och tillbringa en heldag på en alldeles
egen strand där borta, varpå en av killarna som jobbar i baren ringer någon farbror med
båt som lovar att ta oss ut dit till för nästa morgon för en mindre ersättning. Gubbarna
i hamnen begär nästan tre gånger så mycket så utan att fundera särskilt mycket
på saken har vi bestämt tid och plats för avfärd redan morgonen därpå och
ägnar eftermiddagen och tidig morgon åt att införskaffa alla grejer
vi behövde, såsom kylbox, is, vatten, öl, högtalare, färsk fisk och
snorkelutrustning. Sedan projektet att få med allt, inklusive oss själva,
på den lilla vespan till båten utan att välta omkull. Och så puttrade vi iväg.
      
Kapten pratar knappt någon engelska så killen som styrt upp allt har skickat
med sin syster som tolk i dealen mot att hon får följa med då hon aldrig varit
utanför hamnen. Båtturen är makalöst vacker. Och dagen ska komma att
bli ett av mina bästa minnen att kolla tillbaks på när jag sitter hemma och
tänker tillbaks på allt jag fick uppleva här borta. Vårt första stopp är Angel Island.
      
           
Utsikten från ön är av den sort vars närvaro tar andan ur en när man inser hur
vackert något kan vara. Det är såna stunder jag tackar livet för att jag får
vara en del av det och tycker mig se en glimt av vad allt egentligen handlar om.
      
            
Här badade, utforskade & snorklade vi i timmar. Åt saftig vattenmelon, solade och
letade snäckskal. Sen åkte vi till en annan ö, då det rådde eldförbud på just Angel,
för att grilla fisk och träna prickskytte med blowdarten vi köpt på stranden i Kuta.
          
      
Det är precis en sån här plats jag ofta önskar det gick att teleportera sig till när
behovet av att komma bort för att hinna andas & fylla på med energi gör sig påmint.
      

Liknande inlägg

1 kommentarer

syster-yster

08 Sep 2016 09:46

åh herregud, vad fint!!! <3 när teleporteraren uppfinns får du ta med mig dit :)

Kommentera

Publiceras ej