Vilken helg alltså.. har visserligen pluggat konstant men att få göra det till en frukost på balkongen, på ett lakan i gräset på gärdet eller tillsammans med en kall sigill.. ja, det får allt att gå så mycket lättare. Underbara underbara sol. Att jag lyckats bränna mig spelar mindre roll och alla dessa artiklar om solning och skadliga strålar gör varken till eller från, jag älskar solen så är det bara. Hann tyvärr inte göra något solskydd när jag var hem men smörjer med olivolja sålänge, den har ju naturlig solskyddsfaktor i sig, om än inte så hög! Och vad gör man en kväll som denna när chokladberoendet sätter igång, kylen gapar tom på både ägg och smör och kontot är övertrasserat? Jo det kallas improvisation, har precis trollat i köket och lyckats få fram en chokladkaka, inte i närheten så god som den syrran bjöd på i påsk, men helt okej. Bra där! Återigen olivoljan som räddar mig, inte konstigt att dunkarna tar slut så fort, går ju att använda till nästan allt. Inte bara som solskydd, ansiktsrengöring, kroppsolja, munsköljhårinpackning utan även vid rakning, hudproblem, matlagning och mycket mycket mer. Drömmen vore ju att fler insåg hur långt man kommer med bara en olja. Bättre för både människa, djur och natur, dessutom många gånger billigare än alla dom kemiska, allergiframkallande produkter som var och varannan har hemma i badrumsskåpet. Så jag vill uppmana alla som ännu inte insett dom fördelar som en riktigt bra olja kan ge att springa iväg på närmsta hälsokost och köpa en (gärna ekologisk eller från Kreta) kallpressad extra virgin olivolja att berika livet med.

Liknande inlägg