Känns inte helt genomtänkt att lägga earth hour mitt i Robinson men det är klart att jag ska vara med på världens största miljömanifestation även om resten av Stockholms stad (som för övrigt är utsedd till EU:s miljöhuvudstad) av någon anledning inte tänker vara med fullt ut utan låta stadshuset vara tänt. Många verkar tro att det handlar om att spara el och sätter sig emot genom att SLÅ PÅ alla lampor istället, dumt och onödigt tycker jag när hela grejer handlar om att uppmärksamma miljöfrågorna och förhoppningsvis även påverka klimatavtalet som ska förhandlas fram i december. Så nu släcker jag ner!

Liknande inlägg

1 kommentarer

syster-yster

28 Mar 2009 22:55

min tanke var att även jag skulle medverka i denna manifestation men då jag mitt i disken upptäckte att klockan var 20.33 övervägde jag om det bästa verkligen vore att släcka ner då ja känner mig själv så pass väl för å veta att det skulle innebära sängdags (då jag inte har så många andra ställen att "hänga" på i min lägenhet) känner mig dock inte som en dålig människa för de för med tanke på allt jag fått gjort i lägenheten idag ser jag äntligen ett ljus i tunneln å när ja fått ett slut på hela renoveringsbiten så har ja ju massor med tid att spendera på diverse miljöfrågor :P

Kommentera

Publiceras ej