Då jag helt missbedömde min egen hårlängd igår då jag skulle henna och därför endast köpte 1 förpackning fick jag så lov att gå dit idag igen och köpa 2 till. Blev precis färdig med att färga resten och det börjar bli riktigt bra nyans nu så jag är mer än nöjd! Hitintills har jag bara använt henna från herbique och kände att det var dags att prova något nytt så igår köpte jag en färg från Sante istället vilket inte var dumt alls. Den var ungefär dubbelt så dyr som den vanliga, och innehöll dessutom 25g mindre, men då skiljde den sig även lite.. för det första luktade den behagligare (speciellt eftersom jag valde att blanda ut den i jordgubbste), kändes snäppet enklare att både applicera och skölja ur då det inte var lika "grusigt" som den andra och färgen blev inte blåaktig som det lätt kan bli annars. Dessutom blev det väldigt glansigt och fint efteråt, lite som när jag var tonåring och använde vanlig hårfärg fullproppad med en massa kemikalier och andra farliga ämnen. Men dit går jag aldrig mer tillbaka.. väl värt att komma ihåg är att hårbotten är kroppens största giftintag och att allt du tvättar/färgar/stylar/sprayar håret med kommer raka vägen ner i hårsäckar och vidare ut i kroppen, blodbanor osv. så det är av största vikt att produkterna vi väljer att använda innehåller naturliga och nedbrytningsbara ämnen som inte skadar varken oss eller naturen. Och det gäller såklart alla andra produkter vi utsätter våra kroppar för också!

Liknande inlägg

3 kommentarer

Angelica

11 Sep 2009 19:04

Kicki undrade vart man kan köpa henna, vad det kostar samt hur ofta man behöver färga så svar kommer här. Det finns att köpa lite varstans, ett ganska säkert kort är hälsokostaffärer och brukar själv handla mest på EJ:s eller Kärnan. Vanlig henna kostar ca 59:-/förpackning vilken innehåller 125g. Santes kostar 110:- på EJ:s och innehåller 100g. I fortsättningen kommer jag beställa hem den direkt från leverantör så blir det lite billigare, vill du köpa någon sån färg är det bara att hojta till. I början rekommenderas det att man färgar 1g/v tills man fått önskat resultat och därefter ca 1-2ggr/mån. Men det är ju helt som man vill, jag får färga ganska ofta eftersom mitt hår växer så fort. Hoppas du är nöjd med svaren!

Kicki eller Pether

12 Sep 2009 08:50

Tusen tack. Vad gör man om man redan har färg i håret men vill övergå till henna? Tråkigt att det är så dyrt (för en fattig)

Angelica

12 Sep 2009 17:40

Är inte helt säker på resultatet då det är väldigt individuellt. Beror helt på din egen hårstruktur, färg osv och kan därför variera men prova! Jag hade sparat ut mitt hår ganska mycket innan jag började henna och fick därför blanda vissa färger med varandra för att lyckas få samma färg i hela håret, speciellt i topparna! Men det är bara att fråga så hjälper jag dig.

Kommentera

Publiceras ej