Jag måste bara upplysa alla om Järnaglass, den klår nämligen ALLA andra glassmärken på marknaden med hästlängder! Galet god säger jag bara. Produktionen är småskalig, då Järnaglass är ett enmansföretag, tillverkas av Henrik Cevert och hans italienska glass-
maskin och görs på riktiga ingredienser (mjölk, grädde, äggula & socker är grund-ingredienserna sen beror det på smak, min favorit innehåller även kakao, såklart)
som i största möjliga mån är ekologiska. Det enda som skulle va bättre vore om
man gjorde den hemma, men jag har svårt att tro att den skulle bli ens i närheten
så god! Närproducerat och småskaligt betyder ju dock, tyvärr alla mina norrländska
vänner, att glassen endast går att köpa i närområdet än så länge dvs Järna, Gnesta,
Södertälje, Trosa, Vagnhärad, Nyköping & Stockholm, men den är värd en omväg!

Liknande inlägg

2 kommentarer

jonemar

31 Jan 2010 01:10

jonemar

31 Jan 2010 01:22

hej hej



Trycker jämt på enter när jag skrivit in mitt namn. Så då "skickas" det.

Tror att jag ska komma på raden under. aja.

Himla härligt att prata med dig för någon dag sen. Även fast det bara va rund en halvtimme så va det värdefulla 30 minuter för mig.

Sitter som ett frågetecken på andra sidan luren när nu berättar allt du planerat ( sedan länge tillbaka) och jag vet ingenting om det.

Men som det låter kommer allt bli kanon.Men vill ju som sagt ha dig nära.även fast man inte hinner ses så mycket. Men eftersom du är en av dom bästa jag har så vill jag ha dig intill mig.

Måste köpa hörsnäckor så jag kan ringa mer, får så fruktansvärt ont i huve av telefonen när jag pratar, så jag undviker helst att prata i telefon. Jag håller tummarna för att du kan stanna den 15 feb så vi kan prata ut innan jag åker till Bali. Saknar dig så enormt mycket Angelica. Hoppas du vet att du ligger mig varmt om hjärtat.

Kommentera

Publiceras ej