Jo, absolut, utan tvekan var Halong Bay vackert, till och med
i dimman. Och det finns säkert många som skulle vilja åka runt bland alla
dessa tusentals öar, besöka grottor, paddla kajak och ro omkring i fiskebyarna..



MEN, det enda jag kunde tänka på var vad dom egentligen gör för att bevara allting?
För det gick inte att kolla nånstans utan att se upp till 35-40 turistbåtar, båtar som
vad vi förstod står och spottar ut bensin dygnet runt och överallt i vattnet låg det
cigarettfimpar och PLAST!!! Det river i hjärtat när jag ser sånt och kan inte
för mitt liv förstå varken hur man kan låta det där pågå varenda dag eller
hur folk tänker. Senast idag såg vi en kvinna som stannade till och
slängde ner en plastpåse i sjön (innehållande en guldfisk!), dom
är med andra ord långt ifrån medvetna här, sopsortering
verkar obefintligt & bara en sån sak som att KFC
etablerat sig visar ju på att det är rätt kört...

Liknande inlägg

2 kommentarer

syster-yster

01 Feb 2012 18:29

hej va kul att du uppdaterar mkt, roligt å se vad ni har för er :) förstår precis känslan du beskriver. de va ungefär som när vi red på kameler i sahara-öknen och idyllen man haft av orörda sanddyner krossas när man inser att det går ut på att mjölka turister på pengar till priset av läskburkar som låg kastade i sanden och inte att förglömma osköljda dadlar. urk! ta hand om er. puss! <3 ps: mamma vill förresten till sthlm å shoppa vilket för mig e den ultimata uppoffringen men vill hon de så ska hon få de tycker jag. tills du kommer hem så får hon nöja sig med fina blommor och schwarzwaldtårta :)

Angelica

02 Feb 2012 12:24

Si där ja, då behöver du inte räkna med att jag kommer hem på ett tag då haha!:) puss

Kommentera

Publiceras ej