Alltså, jag är så sjukt svag för Brooklyn Bridge. Kan stå där och fota i
timmar, det är så jäkla häftigt allting!! Alla bilar som tundrar förbi och skakar
hela räcket, båtarna på Hudson River, den gnistrande fasaden av Manhattan och
förväntansfullheten som genomsyrar varje steg. Lite magi över det hela och tveklöst en favorit!
     
     
Gör om det med en 2000 kronors kamera om ni kan! Nä, men seriöst.. förra gången
jag var här här var det med min 650D. Men då den blev stulen i Peru och jag inför
den här resan bestämde mig för att resa med endast handbagage behövdes en
kamera modell mindre. Efter massa letande föll lotten på Canon EOS M. På
väg till bron igår tänkte jag att det inte ens är nån mening att fota för kommer
aldrig klå bilderna från förra gången ändå. Men det här jävla kameran tar ju alla
priser (eller så har jag blivit bättre på att fota). Såklart långt ifrån lika skarp eller
detaljrik som 650D:n men jag är ändå mäkta imponerad över hur bra den levererar!

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej