Det är märkligt och samtidigt så naturligt att ha en vardag här. Märkligt på det vis att vardagen
skiljer sig så markant från hemma fast det nästan är samma sak. Jag menar, i Sverige fikar
vi. Kan sitta i timmar och prata skit på nåt café, dricka sju koppar te och skratta så
tårarna sprutar. Här är det samma sak förutom att caféet är en bar, teet är utbytt mot öl
och det är alltid en svag lukt av marijuana i luften. Drack iallafall min första maté förra veckan,
tar ett tag att vänja sig vid då det smakar typ beskt nässelpulver men med socker är det riktigt gott.
   
Igår åkte jag till "Plaza Miserere" i Once. Inget ställe man tar med sig kameran till så inga bilder.
Den fattiga delen av stan slår iaf shoppingen i centrum med hästlängder. Har fått slänga (samt
skänkt bort) en del kläder så var verkligen i behov av lite nytt och oj vad billigt allt var!
Fick liksom 2 set underkläder, 2 byxor, 1 par nike-shorts och ett linne för ca 100:- perfekt
om man gillar att shoppa, jag vill dock inte släpa på mer saker än jag behöver så fick räcka så.
    
Sen gick jag tillbaks till stan, åt en rawfood-burgare på favoriten Picknick och tog bussen hem.
    
    
Föga förvånande blev det till att gå ut igår igen och då Cynthia kommer till stan ikväll och vill
visa en bar med schysst takterass, jag redan planerat att dricka öl med Henke, lovat
Manon att följa med på electronic-festival imorrn samt såklart vara med och fira Luisas
födelsedag ser det ut som helgen fortsätter i festligheternas tecken. Som alla andra dar
alltså. Men först ska jag försöka återhämta mig lite, ta en resorb i försök att bli av med alla
muskelkramper jag haft i benen senaste veckan tex och försöka dricka mer vatten. Problemet är
bara att vattnet här, speciellt det på flaska, smakar så mycket klor att jag hellre brukar avstå. Usch!
   
Förresten, kanske läge å berätta att jag sedan några veckor tillbaks har ett Argentinskt
nummer och därför inte använder mitt Svenska längre. Ingen mening att
försöka kontakta mig där alltså. Nu: maté och plugga!

Liknande inlägg

2 kommentarer

henke

28 Feb 2014 23:28

ja socker är fan ett måste! smakar som vilket te som helst :)

jaha kanske inte skulle ha masserat dom förut då om du får kramp :p

Svar: inte i närheten att smaka som nåt te jag är van att dricka för dom är goda som dom är, men så är man ju lite av en finsmakare också!:)
Angelica

Janilee Svärdstål

22 Mar 2014 22:29

Jag tyckte mate var skitgott utan socker. Men jag kanske är mer van vid denna typ av smak. :P

Kommentera

Publiceras ej