Veckorna går av sig självt och jag inser att det börjar bli dags för någon slags
uppdatering. Det är nu mer än en månad sedan jag nådde mitt mål att bussa
genom hela Centralamerika. Planen var att resa hem efter det men livet
slängde annat i min väg och jag tyckte mig ha hittat något värt att
stanna kvar för. Återvände därför till San Juan Del Sur för att möta upp
Brando igen. Tanken var att slå sig ner här ett tag varför vi hyrde ett hus 2
månader framåt och flyttade in tillsammans med hans vänner Will och Frank.
     
Det visade sig dock bli svårare än väntat så efter cirka en vecka blev fyra st 3, och
ännu en vecka in checkade jag och min väska in på "Pacha Mama", så läget ser lite
annorlunda ut idag. Men det är en lång historia. Slänger in lite bilder från vår 2-dagars
utflykt till Ometepe istället dit vi åkte tillsammans med Will och min nyfunna vän Frida.
     
       
     
Nytt för denna gång var att vi tänkte utforska "Monkey Island", vilket som namnet
antyder är en liten ö man kan simma ut till där det bor apor. Men stället var alldeles
för lugnt för oss så efter middagen åkte vi vidare och spenderade första natten i Santa
Cruz istället. När jag ramlar ur sängen morgonen efter för att klä på mig sticker det till
rejält i höften och jag skriker rätt ut. Springer därefter ut i dagsljuset, drar ner shortsen
och förväntar mig att hitta ett dött bi eller nåt men hittar istället en ilsken skorpion
som inte alls vill dela sitt nya krypin med mig. Spenderade sedan hela dagen på
"Ojo De Agua" där vi övade backflips, snorklade & tog igen oss lite. En oplanerad natt
i Moyogalpa fick sedan avsluta vår vistelse & dan efter åkte vi tillbaks hem till SJDS igen.
       
       

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej