Omedvetet lyckades vi tajma in Nyepi Day (tystnadens dag) väl tillbaks på Bali.
Så istället för att fortsätta mot nästa destination blev vi kvar 2 extra dagar.
Nyepi Day är som att vara dom sista levande människorna kvar på
jorden ungefär.. då man tror att onda andar passerar Bali denna
dag är det förbjudet att lämna sina hem och som turist får man inte
lämna hotellet. Inga lampor får vara på så det syns utifrån och man får
inte väsnas eller lyssna på musik utan allt är tyst och stängt. Till och med
flygplatsen. Detta för att andarna ska tro att ön är obebodd och lämna den ifred.
Vi bunkrade upp med det nödvändigaste dagen innan och passade även på att
spendera ett par timmar på en hårsalong för att göra flätor och dreads sådär
mitt i travel mode. Hade jag vetat att jag skulle förlora typ hälften av mitt
hår på kuppen när det väl var dags att ta ut dom några veckor senare
hade jag nog tänkt efter en extra gång men då kan jag kryssa
av det på listan över saker jag alltid velat prova iallafall.
Hur som spenderades den tysta dagen främst hängandes vid
poolen, och den kändes oändlig. Men man kan helt klart ha det sämre.
            
            

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej