När jag väl gör något så blir det oftast åt det extrema hållet.. jag har drastiskt ändrat mina kostvanor de senaste månaderna vilket inneburit att jag i princip bara äter ekologisk, krav & rättvisemärkt mat. Inga transfetter, E-nummer, färgämnen, konserverings och stabiliseringsmedel eller dyl är välkomna att passera genom min kropp vilket såklart lett till att mycket gammalt skräp succesivt rensas bort. Detta har tydligt visat sig i min annars så felfria hud och trots att jag vet att det ofta blir en förstförsämring innan det vänder till det bättre igen har detta varit mycket påfrestande och jag vill påstå att det lite styrt mig på sistonde.. aldrig förut har jag skämts för att visa mig, försökt dölja mitt ansikte och i vissa fall valt att stanna inne för att inte träffa på någon jag känner. Larvigt eller hur?
Hade inte en aning om hur jobbigt det är att ha hudbesvär innan detta så jag är tacksam över den lärdomen. Men det börjar bli extremt jobbigt och jag bad därför min lärare om råd när jag var nere på skolan i helgen och det blev som jag fasade... sockerförbud! Speciellt fruktsocker skulle jag hålla mig borta ifrån, jag som i vanliga fall äter 4-5 frukter om dagen. Trodde det skulle bli väldigt jobbigt men är inne på dag 5 nu och det har gått förvånansvärt bra och jag både ser och känner stor skillnad redan. Så sakta börjar jag nu återfå hoppet och hoppas att jag inom en snar framtid kan förgylla min vardag med frukt igen och kanske en liten chokladbit.

image26

Liknande inlägg