Det är en obeskrivlig frihet jag lever i för tillfället. Vi vet sällan vad som händer imorrn,
eller om några timmar för den delen. För 1 vecka sen satt vi på biblioteket i Westport
och hade ingen aning om vart vi skulle ta vägen eller göra och bara några minuter
senare var vi på väg till Auckland igen. Väl här hyrde vi en bil för att utforska
northland som alla pratar om. Och vilka underbara dagar vi haft.. vi började med
att åka till Bay of islands där vi simmade med vilda delfiner!! Finns inte ord för hur
otroligt underbar den upplevelsen var, det är tveklöst nått av det bästa jag varit med om!
Sen fortsatte vi till "Cape Reinga" vilken är den nordligaste punkten på Nya Zeeland, via
denna plats tror man att själarna återvänder till sitt hemland efter döden. Här kan man
även se Tasmanska och Stilla havet mötas vilket var en upplevelse utöver det vanliga.
Efter det var det dags för "Doubtless bay" och det som faktiskt blev det avgörande i vårat
beslut att åka hit direkt istället för att flytta till Norge (och vad jag inte ångrar det just nu),
nämligen att surfa!! Lika svårt som kul vill jag lova men skam den som ger sig. Robin var
lycklig som ett barn och har inte pratat om nått annat sen dess så jag misstänker att jag
inte har nått annat val än att följa med på 5-dagars kursen han bestämt att vi ska gå.
Vi passade även på att åka förbi "Waipoua Forest Sanctuary" för att se världens största
kauri-träd, och mäktigt var ordet. Ena trädet mätte över 16m i omkrets! Och som avslut
tog vi kustvägen runt hela Coromandel innan vi for tillbaka igen. Bästa veckan ever!!!

Och det må verka lätt att leva såhär men jag kan tala om att det tar rejält på krafterna
att hålla på som vi gör, var säkert 2 månader sen vi fick sova ut och för att ens ha råd
att göra alla dom här sakerna prioriterar vi bort maten, har inte varit mätta sen Otaki.
Men nu har vi bestämt oss för att lyxa till det med semester så imorrn åker vi till Fiji!

Liknande inlägg

5 kommentarer

syster-yster

09 Dec 2010 01:45

snyggaste surfingbruden! :D så glad för er skull att ni får uppleva så mkt häftigt! pussar i massor

Tessi

09 Dec 2010 20:09

Hej!

Åh så härligt ni har det!

Jag följer dig med spänning ska du veta!



Kramar i massor kära fina du!

Isabelle

09 Dec 2010 20:45

Ja det ska bli mysigt med julafton, MEN jag tror att hon kommer få julklappar från alla olika håll. Det spelar ingen roll att man säger att hon bara önskar sig pengar.. Jag skulle istället vilja ha som tradition att på julafton får man bara ett paket.. Vi får se hur det går!

Då det blir bebisdags är det bara att att fråga experten (mig), kanske har vi till och med blöjor att låna ut =)

Ni ser ut att ha det jättebra, vilka vackra bilder!!

Kram

gurra

12 Dec 2010 21:12

för ni aldrig nog? här hemma kan man surfa på alla snövallar (a).

grytm avis på det där vädret, inget mot getryggen å åkarunt på :P

tace care :)

Sophie

19 Dec 2010 19:45

Vi saknar dig i massor här i norr. Jag och Maria har planerat massor med mys när du kommer hem. Hoppas ni har de mysigt på Fiji!



Ta hand om er fin vän!

Kommentera

Publiceras ej