Trodde aldrig att jag skulle komma fram men landade för några timmar sen i ett regn och åskväder
som luktade starkt av svavel.. men alltså vilken omväg det måste ha varit att korsa hela jävla Afrika
för att ta sig hit! Annars var väl Ethiopian Airlines helt ok.. sträckan Sthlm-Addis Ababa saknade
dock både separata tv-skärmar & möjligheten att fälla bak stolen men det ordnade lyckligtvis upp
sig inför dom sista tusen milen. Så roligt är det ju inte att flyga! Fick dessutom sitta nödutgång hela
vägen så hade obegränsat med benutrymme vilket är värt ganska mycket när man ska resa så länge.
     
Sen har jag ju nojat som fan för det där med utresebiljett som man tydligen måste ha för att komma
in i Brasilien och var ju helsäker på att dom skulle skicka hem mig med första bästa flyg igen, men det
var inte ens nån som frågade om det. Jag som hade gjort en fejkad biljett och allt. Väl på flygplatsen
slog jag mig iallafall ihop med dom enda 2 svenskorna jag kunde lokalisera och tyckte vi skulle dela
på en taxi in till Rio. Så fick det bli. Dom där 50-80BRL alla (forumskrivare & Lonely Planet) påstår
att det ska kosta landade i verkligheten på 135BRL (vilket vi bokade och betalade på flygplatsen
då tjejerna inte vågade ta en vanlig taxi) men delat på 3 blev det ju ändå både okej pris och
kändes säkrare än att åka själv då jag redan uteslutit den betydligt billigare bussen som
alternativ. Ibland vill man bara fram nångång! Och med tanke på att en plats i ett dorm
kostar cirkus 500 procent mer än normalt över nyår vore det väl egentligen ganska
konstigt om dom inte höjde också alla andra priser för att tjäna en extra slant.
 
Vansinnigt trött iallafall och ska nu satsa på att sova så länge som bara går i ett 14-bäddarsdorm!

Liknande inlägg

1 kommentarer

Annica

31 Dec 2013 11:35

Skönt att höra att du är framme! Va försiktig!!!! Kram

Kommentera

Publiceras ej