2 månader har passerat sedan jag satte fötterna på Svensk mark för en sommar på hemmaplan.
Lika länge har jag försökt sammanfatta den otroligt svårsmälta upplevelsen det innebar att
ge sig iväg till Sydamerika som ensam tjej. På gott & ont lärde jag mig mer än jag önskat,
men med facit i hand skulle jag ändå göra om allt en gång till för SOM jag fått vara med om!
    
Med start i ett osande hett Rio De Janeiro för att fira ankomsten av det nya året på Copacabana
m fyverkerier och skumpa bland miljoner vitklädda, dansande & skålande människor följde
såå många saker jag aldrig glömmer.. Den kilometerlånga paradisstranden på Ilha Grande,
morgonen jag vaknade upp av tutande trafik i en hängmatta i Sao Paolo 18 våningar
ovanför marken, Foz De Iguazu, min brokiga kärlek Buenos Aires, den mäktiga
glaciären Perito Moreno och magiska dagar på 4-hjuling runt sanslöst vackra Påskön.
    
          
    
Följt av månlandskap, vulkaner & varma källor i San Pedro De Atacama, tusentals rosa
flamingos, vackra sjöar, öknar och berg i olika färger runt one of a kind-Salar De
Uyuni i Bolivia samt den andlösa upplevelsen i att efter att ha puchat sig själv
uppför oräkneliga trappsteg i tidig gryning se solen resa sig över dom höga
bergsmassiven och dagens första strålar breda ut sig över ett stilla Machu Picchu.
   
   
   
   
Till den makalöst vackra dykningen på Galapagos, ångestframkallande Death Road och
det fantastiskt vackra Colombia som bjöd på allt från regnskog till den karibiska drömmen.
    
    
    
Alla timmar på buss och i köer, språkmissar, droger, stölder, utpressning, bedbugs, att vara
konstant sjuk, mindre bra situationer jag hamnat i & den ständiga rädslan att bli kidnappad
varje gång man sätter sig i en taxi eller överfallen om man går i fel område är inte det jag
kommer bära med mig i framtiden. Det är alla underbara människor och otroliga platser som
jag för evigt kommer tacka mig själv för att jag fick uppleva, samt känslan dom lämnade i kroppen.
    
Allt jag lärt mig, om både mig själv och andra, det ensamt var värt varenda sekund! 
    
Och med det vandrar nu livet vidare mot nya upplevelser. Väskan är packad, biljetten
bokad, det pirrar i magen & om 2 dagar befinner jag mig åter där jag hör hemma: på resande fot.

Liknande inlägg

18 kommentarer

Robex Lundgren

28 Aug 2014 08:13

Finna bilder

leonor broberg

28 Aug 2014 10:01

coola bilder!

Amanda Jona [SPONTAN]

28 Aug 2014 10:05

Ser helt fantastiskt ut!

Angie Lakna

28 Aug 2014 10:42

underbara bilder :D

Jasmine

28 Aug 2014 11:05

Ditt inlägg är fantastiskt! Du skriver makalöst bra.
Kram

Svar: Men gud, tack så mkt, vad glad jag blir! Skriver bara för att komma ihåg själv vad jag sett och gjort men det värmer såklart om någon annan också finner det läsvärt.
Angelica

Hedda Rönnlund

28 Aug 2014 13:32

Wow så häftigt att besöka sydamerika, de är en sak jag skulle vilja göra nån dag!

Jenniey Love

28 Aug 2014 13:43

Vilka otroligt fina bilder, kramiz<3

Josephine

28 Aug 2014 14:11

Wow vad häftigt och härligt! Vilken upplevelse de måste varit :)

Olivia

28 Aug 2014 15:00

vilka underbara bilder, vill så gärna till påskön!

Elina

28 Aug 2014 17:38

Nej men ååh, vad härligt med Sydamerika!
Det bästa är inte bara sol&bad, det är ju att UPPTÄCKA - vilket det ser ut som om du verkligen har gjort! :D

Svar: Håller helt med! Det är såklart trevligt att ligga på en strand nån gång ibland också men det är inget som brukar hamna på att-göra-listan direkt :)
Angelica

Olivia Nilsson

28 Aug 2014 19:43

Åh vad fin blogg du har!
Om du vill får du gärna kika in på min blogg :D

Lifejj - tre månader i Algeriet

28 Aug 2014 20:43

Men Gud vad kul att vara så länge i Sydamerika! Vill också åka dit en vacker dag. Jättefina bilder dessutom.

Emma Grann Fotografi

28 Aug 2014 20:56

Vilka härliga bilder!! :)

chris

29 Aug 2014 02:34

oj vilken resa! hur länge var du borta? hur kommer det sig att du åkte dit?

Svar: För att det finns så många sjukt speciella platser där borta som jag drömt hela mitt liv om att få se!! Ett halvår, och hade förmodligen stannat ett tag till om jag inte missat att förnya reseförsäkringen :)
Angelica

Sara

29 Aug 2014 07:25

Vilken underbar resa och vackra bilder :)

Jessica

29 Aug 2014 07:27

Åh va mycket vackra bilder! Vilka platser du har fått se :)

TuffLoysan

30 Aug 2014 10:51

Härligt att du är tebax =) En sak jag undrat ett tag; hur finansierar du detta resande?

Svar: Hej :) Jag jobbar som en djur när jag är i Sverige, är flexibel med datum för att få bästa priset på utresorna samt försöker prioritera smart och lägger inte pengar på onödiga saker.
Angelica

Kommentera

Publiceras ej