"The island sucks you in".. and yes, it certainly does. 3 dagar blev nästan 1 månad.
Planen var att dyka och sola men när det väl var dags att lämna hade jag hunnit
med mycket mer än så. Till exempel lyckats tappa alla mina pengar, förlorat
2 tröjor och en sko, blivit blåslagen över hela kroppen, tänt eld på mitt hår,
fått mina kläder duchade i öl, gått vilse i en tropisk storm 5 på morgonen
& tappat vår rumsnyckel i havet för att nämna några. Utila är livsfarligt.
Precis det slags ställe som dina föräldrar inte vill att du ska vara på,
& ändå så beroendeframkallande. Där man får vara ett fuck up och får
kärlek ändå. Jag har fått nya fina vänner som jag kanske aldrig kommer
träffa igen, och det värker i hjärtat bara av tanken men känns vackert ändå.
     
    
Jag har känt euforisk glädje och gripbar ångest, blivit uppäten av sandflies, ätit
grymt god mat, provat natt- samt vrakdyk för första gången, genomlidit
klibbig värme, isande storm och veckor av ösregn, blivit halvdränkt i
lera åkandes fyrhjuling med en livsfarlig local, krypit i klaustrofobiska
grottor, haft åtskiljiga skräckfilmskvällar, sovit bort hela dagar och festat
till soluppgången alldeles för många gånger. Hade vi inte fått strömavbrott
sista dan hade jag haft en ny tatuering också men guess it wasn't meant to be.
                   
    
      
                   
Och med det är det dags att lägga Utila i upplevelselådan, torka bort alla känslor
som rinner ner & fortsätta mot nästa karibiska ö. Henke reste vidare för några
veckor sedan så istället har vi nu teamat upp med Rickards kompis Jonas,
hans kanadensiska flickvän Jackie & hennes bff Erika. Vi är alla påtagligt
nedgångna efter Utila men siktar på att rycka upp oss kommande veckan.
     

Liknande inlägg

1 kommentarer

henke

17 Dec 2014 08:38

Hade inte samma begär som er att fly verkligen.

Svar:
Angelica

Kommentera

Publiceras ej