Trött så in i döden! Skulle bara mysa till det med utomhus bio igår men slutade
med att vi ramlade runt på nån provisorisk bargata i stadsdel not known till kl, ja..
4? 6? Dom bästa ställena ÖPPNAR klockan 02 här och det är tydligen happy hour
dygnet runt så drinkarna går på en tjuga styck.. livsfarligt! Jag och Gino ägde tjejerna
på biljard innan vi gick ut och klubbade. På något vis lyckades vi vinna typ varje gång, till
och med när jag råkade sänka svarta bollen i hörnet, men hur det gick till är det nog ingen som vet.
   

Roligaste människorna här och språket är aldrig nåt problem. Ljusa tjejen är från Frankrike,
är smått besatt av tequila-shots och pratar typ 5 ord engelska så vi fick kommunicera på
simplaste spanska, teckenspråk och faktiskt ett och annat ord franska, men det
funkade bara när vi diskuterade grodlår & sniglar! Vid extremfall frågade
vi Gina (hälften peruanska, hälften amerikan) som gjorde ett
grymt jobb som traductor eller Gino som också är skitbra på engelska. Perfekt kväll!
Tidigare på dagen hade jag egentligen planerat att gå på marknaden med Gino eller
åka till Uruguay för att ta ut dollars men var för trött så blev istället så att
Enrique tog med mig på en liten tour i Chinatown. Och kvällen innan
firade vi Christians födelsedag med tårta varefter vi åkte till "el planitario" som låg bredvid bion.

Och så har jag det. Är i skrivande stund lite av ett känslomässigt vrak av olika anledningar men ska för-
söka torka tårarna & göra mig iordning inför kvällen. Agustin kommer nämligen och hämtar mig om
1h, då blir det "Bomba del tiempo" ALLA pratar om hur bra det är så förväntningar finns helt klart!
     

Liknande inlägg

1 kommentarer

Sophie

29 Jan 2014 19:26

Tänker på dig och saknar dig <3

Kommentera

Publiceras ej