Valet som fanns i huvudet mellan att åka till Venezuela eller checka in på lyxhotell
för samma pris var ett ganska lätt val. Dom sista två nätterna i Colombia till-
bringades därför på "Occidental Grand Cartagena", ett 5-stjärnigt all-
inclusive hotell på standen som erbjöd allt ifrån karaoke & dessertbuffeér till kvällsbio
& vindsurfing. Vi kunde snabbt konstatera att pengar visst gör en (iaf sliten backpacker) lyckligare.
    
Hur underbart att gå till valfri restaurang (eller varför nöja sig med en?) när du är hungrig utan
att behöva tänka på vad det kostar, beställa obegränsat med drinkar bara för att du kan och
efter att ha glassat vid poolen eller spelat tennis till utmattning krypa ner i din alldeles
egna sköna nybäddade dubbelsäng, svalka dig med något från minibaren och slå på din
favoritserie på tvn. Jag älskade det här. Känslan att skämma bort sig själv så var oslagbar och
tyckte verkligen att jag var värd det efter att ha uppnått mitt mål att bussa runt hela sydamerika.
         
         
         
Sista kvällen blev det fisk på grillrestaurangen, cocktails i baren, dessert på bufferestaurangen, ta-
med-pizza från Italienska köket och bryta av med mojitos och melondrinkar innan det blev 2
restaurangbesök till.. grym upplevelse, kunde inte bry mig mindre om att vågen visade 5 pounds
mer när vi checkade ut än när vi anlände. Blir definitivt fler all inclusive hotell för mig i framtiden.
         
    
Av flera olika anledningar, med en hyfsad bränna & ett stort leende på läpparna lämnade vi därefter
sydamerika och klev istället på flyget till Florida för att påbörja resan hem till saknade Sverige.

Liknande inlägg

1 kommentarer

henke

16 Jun 2014 13:22

men hallå!.. fint avslut men vad gör min bild där?? :P

Svar: nu vet jag inte vad du pratar om ;p
Angelica

Kommentera

Publiceras ej