San Agustín har vad jag vet 1 turistattraktion och det är att gå runt & utforska efterlämnade
stenstatyer från ett mystiskt indianfolk som ingen verkar veta något om. Detta är en av dom
största arkeologiska fynden i hela sydamerika. Vissa ägnar dagar åt det här, vi nöjde oss med 1.
     
Istället för taxi/buss valde vi att gå dom tre kilometerna från stan till "Parque Arqueológico".
20000COP kostade inträdet som under 2 dagar ger tillträde till flera olika platser samt museét.
           
                                
Småhäftigt sådär, stenar är ju halvkul. Den riktiga vinstlotten kom efter en halvjobbig vandring (ja jag
blev puttad upp sista biten, motion biter ju uppenbarligen inte på mig hur många bergsbestigningar
jag än gör) upp till toppen av ett mindre berg där vi hade superfin utsikt över det gröna landskapet.
Perfekt ställe för att njuta av dagen, fotografera, ta en fikapaus samt öva på sina hjulnings-skills.
    
         
    
Riktigt härlig dag i värmen. Men vi vill såklart ha ännu varmare efter att ha fått smaka på Galapagos
underbara klimat varför vi senare på kvällen, när regnet avtog, köpte biljetter för fortsatt färd norrut.
    
 Med det lämnade vi San Agustín och en av dom kanske vackraste utsiktsplatserna jag varit på hittills.
    

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej