Nej det blir inte så mycket bloggande längre, varför?
1. Jag har ingen lust what so ever. 2. Det är inge kul utan kamera.
3. Min dator består numera av en sprucken skärm i svartvitt.
4. Befinner mig på en ö i Karibien med extremt begränsad
tillgång till både internet och datorer. Men trots mitt uppenbara minus
på karmakontot senaste veckorna ska jag ändå göra ett halvhjärtat försök.
     
Vi korsade gränsen till El Salvador för ca 1.5v sedan.  Fick hoppa ur bussen
och gå sista biten för det stod säkert minst 100 lastbilar som blockerade
vägen i väntan på assistans. Det krävdes obligatorisk ebolakontroll
för att bli insläppt = en termometer i örat. Efter ca 6.5 timmar 
hoppade vi av i La Libertad, en ganska ocharmig stad längst
stillahavskusten som kräver en surfare för att komma till sin fulla rätt.
        
Men vi hittade ett ok ställe att bo på och en bra restaurang vid stranden
där jag åt en riktigt god räkcoctail & drack kokosvatten. 2 gånger
försökte jag göra servitören uppmärksam på att han glömt
skriva upp min mat på notan men han insisterade på att den
stod med ändå och min måltid gick därför på endast 2$ inkl dricks!
                           
Morgonen efter tog vi lokalbussen till San Salvador där vi besökte inte
mindre än tre busstationer innan vi hittade en resa vidare till La
Palma, nära gränsen till Honduras, där vi spenderade ännu en
natt. El Salvador var med andra ord bara ett nödvändigt stopp för att
komma vidare & inget land vi kände för att spendera så mycket mer tid i.
                     

Liknande inlägg

1 kommentarer

simon

17 Nov 2014 21:59

Mer bloggande åt oss hemma i kalla Östersund!

Svar: Tro mig, jag försöker..
Angelica

Kommentera

Publiceras ej