Nånting kändes inte helt rätt när vi lämnade Cancùn. Efter några
dagar kom jag på vad, vi hade ju struntat i Isla Mujeres där jag ville
snorkla för att se utställningen av statyer som placerats på botten en
bit ut i havet. MUSA även kallat. Så igår gjorde vi en dagstripp av det hela.
Vi anlände mitt på dagen någon gång och gick direkt och slängde oss i havet
vid en jättehärlig sandstrand (vi glömmer den där fimpen som fastnade på vaden).
     
Sen tog vi ett taxi till andra sidan av ön för där skulle det tydligen va bra snorkling.
Stället klassades som reservat och det låg även en resort där varför inträdet var
50 pesos/pers. Man fick då tillgång till hotellets solstolar, dusch & restaurang.
Vi hyrde även ett skåp för 20p att låsa in alla värdesaker i. Själva snorklingen
visade sig vara en flopp tyvärr men OH MY GOOD vilken view! Klarare vatten!
     
           
     
Stannade och insöp atmosfären 5 minuter efter vi var färdigsnorklade men sen
kliade det i fötterna på grabbarna och vi gick vidare till fyren några hundra meter
bort längst vägen, förbi några enstaka gatuförsäljare, golfbilar och ziplines. Längst
ute på udden där fanns en ruin vi inte orkade gå till, utsikten var tillfredställande nog.
     
     
Sen åkte vi tillbaks till stan och käkade fisktacos och drack en öl varpå Rickard & Henke
badade lite till medan jag låg och halvsov i den sköna blåsten under dom plötsligt
komna molnen. Sen tog vi färja, taxi och collectivo tillbaks ner igen. Totalt
ca 260 pesos var, helt klart värt sitt pris! Just det, väl på ön kände jag inget behov
av att kolla på statyerna längre så skippade det. Men nu vet jag varför folk gillar Cancùn!
     

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej