Vi lämnade Cancùn efter bara 2 nätter. Såg inte en strand ens. Det kliade även något
våldsamt på våra ben/anklar/fötter. Erfarenheten sa bedbugs men jag är inte riktigt säker
då det började på brorsan redan på flyget. Mitt kom efter första natten på hotellet så såg
iallafall till att byta rum för säkerhets skull. I PDC hade vi räknat med att stanna en natt,
såhär 5 dagar senare är vi fortfarande kvar. Hostlet vi bor på, "Hacienda Del Sol" är hur
chill som helst. Vi har fått eget rum och förutom sköna kiwi-frun som driver stället är
det bara nån enstaka till som bor här. Har tagit det ganska lugnt, hängt lite i poolen,
varit ute & cyklat, besökt köpcentrum, gått runt bland gatuförsäljare i downtown, varit
på Venezuelisk vegrestaurang samt gjort 2 dagsutflykter som kommer få egna inlägg sen.
                  
Varför just Playa Del carmen är så populärt att folk kommer tillbaks år efter år (om man
inte är ute efter fest vill säga) förstår jag dock inte.. utgångspunken är bra men stranden
inte särskilt fin med det grumliga vattnet, allt uppspolat sjögräs samt dessa småbåtar.
Det luktar unket och på 5 min fick vi säkert 26 förfrågningar om vi ville ha massage.
10 minuter "gratis" dessutom. Alltså.. har jag sagt nej till ALLA dom föregående
försäljarna lär jag ju inte tacka ja till nummer 26.. Aja, finns tydligen finare
stränder en bit utanför centrum men vi har inte orkat kolla upp det.

Liknande inlägg

1 kommentarer

syster-yster

14 Oct 2014 18:50

har för mig jag hört nåt om bra dykvatten där men kan ha blandat ihop de?!..

Svar: finns många diveshops så du har nog hört rätt!
Angelica

Kommentera

Publiceras ej