Under mitt andra besök i LA var varken Hollywoodskylten eller "Walk of fame" något
jag hade planerat att göra men den visade sig innefatta bägge ändå. Skillnaden från förra
gången var att jag, efter vad som måste ha varit ett rejält missförstånd, fann mig själv letandes
efter en dator i ett kallt och mörkt Hollywood då jag inte hittade dom andra efter en dag
på Universal Studios. Med få undantag är det här en dag jag helst glömmer, men den
hade några ljusa punkter. Bäst var nog att få åka runt bland olika scener, få se hur
allt är uppbyggt, uppleva olika effekter & få en inblick i hur man spelar in många filmer.
     
     
     
Mexico, New York, "Wisteria Lane" (Desperate Housewives) och scen ur nån skräckfilm.
             
Andra dagen när dom andra gick och fotade stjärnor så tog jag bilen på en tur längst
Sunset avenue, igenom Beverly Hills & Bel Air. När vi möttes upp nån timma
senare blev det Mulholland Drive samt Santa Monica/Malibu/Venice Beach-tour.
     
     
     
     
     
Jag har svårt att få en tydlig känsla om Los Angeles, för trots att man mest vill spy
på all trafik och det (enligt mig) inte finns så värst mycket som lockar så är det
någonting som är svårt att inte tycka om. 2 dar fick i vilket fall räcka den här gången.
     
     
     

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej