Mot redwoodskogen! I tisdags passerade vi 1000 mil på väg mot Sequoia. Där skryter
man om att ha världens största träd. Iallafall om man räknar till själva massan, för det
är tydligen varken högst eller bredast fick vi lite snopet veta när vi läste infoskyltarna.
     
Rätt häftigt dock! Så är det ju också något väldigt lugnande med att gå i gamla skogar.
     
Väl på plats var vi såklart också tvungna att spana in det fallna jätteträdet dom sågat till
så man kan köra igenom med bilen. Ungefär 100 år har det legat där om jag inte
minns fel. Plus att vi gick en kortare vandring upp för en klippavsats för en helt okej utsikt.
       
     
       
Sen åkte vi till Merced och checkade in på hotell efter två oroliga nätter i bilen som istället
för ryggskottet jag hade övergick i en ny nackspärr. Min kropp mår inte så bra men det är
snart slut på det här resesättet nu, kanske jag kan återhämta mig lite. Lätt värt iallafall.
Ps. Glömde bort att lägga upp bilder från vårat besök vid Hooverdammen då jag
inte ens kom ihåg att vi varit där. Smög därför in ett litet inlägg som ligger
innan Las Vegas. Här har ni det om ni inte orkar bläddra ner.

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej