Jag verkligen älskar nationalparker, det brukar vara det bästa på mina resor.
Och på just den här var det redan dags att åka till nummer sex på listan: Yosemite.
     
Till slut körde vi alltså in i 1:a tecknen på höst. Två saker hade jag letat upp som
verkade värt att göra i parken. Den första var "Glacier Point". Det är högsta
punkten i parken och visade sig kräva minimal ansträngning då man parkerar
nästan på plats. Den var dock lite av en besvikelse för hade räknat med att gå
iallafall någon kilometer. Och ärligt talat var det inte sådär jättemycket att se heller.
     
       
     
Andra stoppet däremot, "Taft Point" var desto mäktigare! Inte sådär övernaturligt
fint eller så utan bara så en så jäkla cool grej att komma fram till efter en vandring
genom skogen! Den lilla pricken längst ut på kanten är iallafall Henke. Sjuuuuuuukt!
     
         
     
Så många gånger jag brukar drömma mig bort till just såna här ögonblick, huuur underbart!!
     

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej